Wednesday, December 31, 2008

the spirit

dua hari lepas aku sampai kat ukm..huhu. homesick gler. tak tau naper..nk lepak lg kat umah...herm. xpe, sbab sem baru pn dh start..so kpd kengkwn ku yg meneruskan perjuangan selamat belajar di sem baru and teruskan perjuangan..huhu . ape jer keputusan yang korunk dpt kat sem lepas tu semua dh berlalu. bagi sesiapa yg dh final year ni la masenyer utk perbaiki semua yang lompong atau x brape nak cukup..

k nk dimulakan citer kak cik pn baru balik daripada kuantan so dia bwk balik la frozen food dr umah dia setelah 2 tahun aku mntak dia bawakan..huhu.dia bawak popiah goreng (mentah lgi la, so aku yg kene goreng). guna piuk kt blik zur. satg aku tgk dia ade skit jer minyak..alamak. first batch yang aku goreng tu sgt ler garing bab pakai minyak kan. yg seken batch tu sume ala2 masak roti gtu...tapi tetap garing gak..terer ah aku..sume yg first batch sume abis aku mkn. yer ah makan panas2 br sedap..hehe..ptg tu kak cik ajak tgk wayang histeria..aku on je (sbnrnyer pikir dua kali gak bab aku ni penakut skit nk tgk wayang ni ceciter hantu ni..hehe..




kat alamanada putrajaya..


aku di alamanda



lepas makan kt bbb tom yam, kitorg bertolak g putrajaya, sampai sane, aku trus berubah hati dr nk tgk cter histeria, bab aku teringin sgt nak tgk cter the spitit, so kitorg split ah. aku tgk the spirit and zur kak cik and ijan tgk histeria....

boleh aku katakan, bg peminat komik la cter ni mmg sgt222222 best..hehe.. bg mereka yg suka tgk movie yanga ala2 normal punye kamera view, movie ni mmg x sesuai ngan korunk. sape yang tak bese bace komik and bukak peminat komik, jln cter dia xkan kene ngan jiwa korunk.... and bagi sape yang suka cter eksyen yg gler2 gempak. pun cter ni tak sesuai bg korunk..huhu. citer ni benarnyer ala2 komik tapi jenis bergeraknyer..haha. so jalan cter dia pun cam komik ah..ntah paper bg org yang x bape nk layan, tapi best bagi aku.klakar pn ade, debran pn ade..cam ape yg ade dlm komik la. citer dia sal seorg polis yg mati tpi hidup semula and boleh pulih dr sebarang kecederaan. dia memburu octopus, pejjenayah yg memiliki kose same cam dia gak..

disamping tu, dia berjumpa dgn ramai pompuan cantik yg jatuh cinta ngan dia sebab hero cter ni kuat menggoada org. ultimatenyer biler octopus nk dptkan darah pahlawan yg abadi iaitu hercules dimana dia kate darah tu leh lengkapkan kehidupan abadi dia,...huhu. pepe pun citer ni bg aku mmg tiptop. serunuk tgk komik yg bergerak, tak perlu korunk kene bace, tapi dia ceritakan utk korunk..hehe.. mase aku tgk cter ni, tak sampai separuh jalan, separuh dari pgg wayang sume kuar, bab diorg kate busan..huuhu..so ikut suka korunk ah...hehe.aku dh bg warning dh awal2 yerk..klu anda bukan peminat komik, toksah la nk g tgk

ni adlh ellen dolan, pompuan ni keje sebagai doktor and sgt konsern kat the spirit ni bila dia cedera (kira dia syok kt spirit tu ah, and spirit tu syok gak akt dia bnrnyer). dia ade kekasih kerja sebagai polis but dh mati, tp sbnrnyer the spirit tu la kekasih dia yg mati tu..huhu, camner la leh tak tau..


budak ni namenyer lorelei..dia sbnrnyer adlh dewa maut la..dia slalu menghantui spirit sebab dia nk tuntut spirit ni sebab sptutnya spirit ni dh lame mati... dia tak puas hati org leh lari daripada maut...tu yang dia asik kate tak lame lagi spirit tetap akan jadi kepunyaan dia..hehe


ha budak ni namenyer sand seref (pelik benar plak name tu). dia ni pencuri diamond dan tomb rider yg agak terkenal.dia kawan lama and cinta pertama the spirit. diorg asal dr tmpt yg same. lepas ayah dia (seorg polis) mati ditembak, dia terus jadi benci kat kwsn perumahan dia tu and bercita-cita nak jadi kaya.sgt glakan brg kemas and duit.. mase tgh cari harta karun, dia teramik darah hercules yang octopus nak. tu yang dia terbabit same dlm perbalahan between octopus and the spirit...



ha ni ah bdk psiko skali aku rase lam citer ni. dia keje ngan octopus, tapi dia bukanyer jahat cam org jahat ke ape. dia just carik keje bab nak bayar yuran universiti, pastu dia kate dia suka wt keje ni bab leh pakai lelawa..sengal x??x paham jap motip leh carik keje lain or mohon biasiswa ker..nak gak keje ngan octopus tu..



bestt...the spirit..gabriel macht

p/s : sepanjang citer ni korunk xkan nmpak muka sebenar the spirit tu bab dia pakai topeng jer sentiasa and tie wane merah pastu baju wane hitam. korunk akan tgk tapak kasut dia glow in the dark. citer ni mmg banyak plak pelakon hot cam eva mendes, scarlet johanson..wah222

No comments: