Monday, December 15, 2008

mid valley 'window shopping'

2 minggu lepas aku, oyen and zur g jejalan kt mid valley. Wah setelah 2 sem aku x pnah merayap ky mid valley, ni la first time aku menjejaki kaki aku kesane..huhuh. Pada mulanya planning just nak window shopping kat saner. Ye ah jenjalan sesaje tgk2 brg . x teragak pn nk bli pepe. Cume zur je yg nak heboh bagai nak bli sepsng sut nak bwk g dinner katenyer. So dia nak peghabis dalam 300 ratus ah.oyen plak nk bli sipar. Konfiden yg aku just dtg nak tmn diorg……

Kitorg brtolak kul 12 tgh. Komuter agak lengang kat ukm so dpt ah duduk.. sampai jer kat mid nampak ah decoration sempenahari krismas. Mula2 ktorg plik gak asal ramai sgt org.ye ah, hari rabu xkan bebudaj sume skolah ker?? Pastu br teringat dh cuti skollah rupenyer..agak sesak ah kt mid, tambah ngan krismas nk dkt gak. Huhu sesak…

mula2 jln g jusco,. Nampak ah banyak disakun (diskaun)..huh rambang mater.memg harge runtuh gegiler wa ckp lu....penat round2, zur masih tak dapat decide nak bli sut yang camner. igt nak bli jer sut yang age 650 kt giodarno tapi dia cam musykill and pikir dua kali..hheeeehe..so kitrg g makan dlu kt chicken rice shop..best. mase tu dh kul 4 kut, and aku janji ngan bulbul and farid nk balik awal..kul 5 bab nak g swim. so kitorg rushing ah pegi ke jusco sbb nak bli zur nyer suit tu. sblum tu sempat singgah tesco carik sipar 10 ringgit oyen, tapi jumpa lak slipa 1.90 (sgt murah). oyen nak bli, tpi sebbab dia malu nk pegi kaunter dan hanya membayr sipar harge 1.90, so ktorg ajak dia g jusco utk tgk sipar.

satgi sampai jusco, kitorg ushar ah sut yg 399 tu, tapi abg yg jaga kwsn tu cam wt kerek plak...huhu. cam taknak layan jer. pastu zur plak wt hal, nk pikir dua kali la ape la.huhu. at last tak jadi so kitorg decide merayau2 je. ok pastu nampak la diskaun pakaian 70% off..mein lungguk2 jer. ,huhu aku cek2 suar pastu nampak ah satu suar yang cm best ni. oyen ngan zur cbuk suh bli. k aku decide nk bli. sbb arge dr 50 jadi 17++. pastu zur nampak plak sandel. dia igt nak bli utk bapak dia sbgai hadiah ari jadi. pastu dia bli plak sipar nak ganti sipar jepun dia. aku nampak satu baju age 19 hengget, ape g amek. zur bli baju jersi and suar slack dr soda. satu age 50++..huhuh kaya2, pastu kitorg decide kene ade jaket, so memasing cariklah jaket plak. at the end, aku spend dekt 100 lebih and zur 250++, and oyen masih tak bli sipar dia. hahaa. alsan siapr kat jusco mahal. dar cdngn just nak window shopping kitorg spend nak dkt 400. dari janji nak balik kul 5 kitorg balik kul 8.30 malam.huhuhuhuhuhhuhu..truk2..

pengajaran, klu iman untuk thn diri dr shopping tu tak kuat, jgn pegi shopping waktu sail, hancur la jwbnyer dinding tu.huhuhu




ni la keadaan kat mid valley aritu...sesak gler..huhuhu. pastu ade mcm2 decorative sempenan ari krismas. heheecam kat alam fantasi lak..



aku ngan zur kat dean pentas kut....hehee. ade muka org sedih kat atas tu..cian dia




aku ngan oyen, gamba ni diambil sebab dia nak betulkan tudung dia jer. aku saje menyibuk..ahakas..




zur ngan oyen tgh tgk gamba pokok krisma..heheeee..tinggi siut. mane la pokok di tebang ni..

ni makanan mase kat chicken rise shop...bukan sekadar nasik ayam.. ni oyen nyer makann. sup ape ntah, tapi cam best gak ah. aku ghase tambah faktor lapar and penat menjadikan hidangan haritu best sgt..




ni mknan aku..set nasik ayam. aku ngan zur oder set yg same cume lein ayam. akunyer kukus zur nyer panggang, tak salah aku la..tapi ia tetap enak bah



srunut dpt spend mase ngan kengkawan aku..hehe

3 comments:

oyen said...

funny!!!
u tak insert kiter terlepas 3 train komuter..and main teka2 lagu...

updated!!!
i oredi bought the slippers~
kat Mydin jah...bli 2-
satu 3.90 satu 6.90...
hehe~ still jimat...@ kedekut?? hmmm...

comot said...

waa...sonoknyeee awak..jalan2 tak ajak..

Afir said...

hwehehe
nnati aku ajak la korunk sume