Monday, December 29, 2008

sahabat

sahabat adalah seorg yang sgt rapat dan akan sentiasa berada disisi kita dalam waktu susah atau sennag. sentiasa mendahulukan kita dri kwn yg lein, banyak berkongsi cerita suka dan duka dgn kita. bagaimana dgn kwn??

so ari ni aku nk bercerita skit pasal sahabat..pernah tak korunk bertanya kt diri sendiri adakah dia (kwn korunk la) sahabat aku yang sbenar. adakah dia tu akan sentiasa berada dissisi aku dlm susah atau senang...lepas pertanyaan tu dijawab baru korunk konsider diorg sebagai sahabat kan.ehehe..eleh jgn tpu klu x nah tanyer. klu x penah bgs la. korunk jenis kwn yg tak memilih dlam berkwan dan anggap semua org sahabat korunk..

tp bgi yang bertanyer, kenapa ek korunk tanyer soalan tu???sebab aku pn pernah bertanyer soalan ini apabila aku ingin menganggap seseorg itu sebagai sahabat..huhu truk kah aku??aku pernah bertanyer soalan ini dan suatu hari aku bertanyer kambali layakkah pulak aku digelar sahabat dipandangan mata org lain????

sepanjang my life, aku pernah melukai, memandang rendah, dan menguris hati ramai kawan2 aku sendiri...itu aku akui. aku x bangga dgn benda macmtu... bila difikirkan balik siapa aku utk menilai diorg..btol x?? bila dikira balik, aku x pernah selalu ade utk kengkwn aku ble diorg memerlukan aku sepertimana mereka selalu ade utk aku...huh...



oleh kerana sikapa ku yang terlalu meletakkan nilai pada kawan sendiri aku tak sedar bahawa aku telah merenahkan nilai diri aku sendiri..aku sekarang sedang hampir kehilangan seorg kwan yang sekarang baru aku sedar, dia sebenarnyer adalah seorg shabat, ttpi aku tk dpat nk lihatdisebalik segala kebaikan yang dia lakukan terhadap aku, kerana aku terlalu menilai seseorg..

maafkan aku, maafkan aku semua. aku x berniat nak buat begitu. aku x sempurna. azam athun ni, aku nak pulihkan semula perhubungan aku ngan kengkawan aku sendiri.....tolong maafkan aku atas sgla kesilapan yang telah menyebabkan korunk terluka atau terasa hati...

aku x nak ulanginyer lagi...

2 comments:

comot said...

wahwah...sungguh terharu mmbaca nukilan mu kali ini..namun aku sperti masih tidak mengerti maksudmu..adakah angkau telah mnyakiti hati2 nurani..atau sekadar melmparkan kerunsingan..atau kebosanan...

Afir said...

ywelah, aku bukan perfect sgt..slalu jer terlukakan hati kengkwan aku sendiri.huhu..