Tuesday, December 2, 2008

inai ditgn

hehee..hari jumaat minggu lepas aku balik umah jap. srunut gler tau dpt mkn mskn mak aku. wah best22!!!!!!!!!!!!!!!!!lepak kt umah adalh sesuatu yang sgt memberikan kepuasan. xde bende nk dirisaukan.hilang mslh aku bler tgk muka family2 aku.huuhu. aku bersyukur bab diorg ade ngan aku lagi....

owh tapi yg bestnyer, hari tu adik aku ade beli inai yg dh siap bancuh tu. pastu inai tu memang jenis untuk inai yg org india guna utk ukir kt tgn dia. ape lagi aku ngan adik aku mula la wat keje gler melukis kt tgn dia. hahahaa..ntah ape2 fesyen aku lukiskan aku pn tak tau..meh ah tgk, setiap satu simbol ade makne disebaliknyer (ceh wah)...





ni lah tgn adiku lepas diconteng oleh diriku yang tak brape nk profesional dlm melukis inai di tgn org..huhuh, merepek gler. mak aku punyer mengamuk tgk bebbende ni kt tgn adik aku...hahaaaa



ok simbol kt tpak tgn ni melambangakn perjalanan hidup yang penuh liku dan puzzle and complicated..jalan yang penuh dengan plihan dan bagaimana pilihan itu boleh membawa kita ke arah yang berbeza.. (hahaaha cam bagus jer, padahal mase lukis tu aku tak tau nak wat per so aku conteng jer a garis ni..hahahhaa, pepandai wt tafsiran sendiri)



ok ni kt bahgaian lengan. perhatikan bhgian yang mcm petir tu. jgn salah anggap itu xkan petir tetapi adalah lukisna parut luka yang hanya boleh didapati mase eksiden kapal terbang. ia melambangkan luka yang dialami sepanjang perjalanan dalam hidup ini yang penuh denga ranjau dan duri..hahahaha, menipu jer keje aku. aku nk wt gamba daun benarnyer, stgi tak jdi...jdi la parut tu. (ekstrem nyer kitorg sampai igt nak conteng abis satu tgn, tapi mase dan inai yang sedikit membataskan kreativiti kami..hahaaa).





ok ni bahagian mate..ha ni la satu2nyer bhgian yg betul ape yang aku nak lukis jadi. adik aku kater tlg lukis mate kucing (xkan buah tapi mate seekor kucing) kt tgn dia, tapi aku tgk cam mate zaiton sameon pn ade.hahaha..pepepun ni adalah mata yer kawn2...hah



and dis is my beloved sister.. yg aku conteng dianyer tgn..hehe fatin.....lup you

p/s inai tu hanyer bertahan selama 23 jam shja..hampeh betul.pastu dh start kabur...

2 comments:

oyen said...

inai murah mmg gtew...
takpon letak skejap sangat...
biorkan ler lame sket...

comot said...

a ahla..inai tu x permanent..ak slalu gak pkai koz die tak messy sgt n color die pon chantek je ble lukis kt tgn..