Sunday, December 21, 2008

Jutaria yang berjuta-juta....

smalam aku busan gler bab takde wat pape..huhu, aku igtkan makmal aku bukak mase hari sabtu, rupanyer x. so tinggal la aku lam bilik dok melayan anugerah juara lagu yang lame2 dr 1986 sampai ah thun 2000. huhu syok gak layan lagu2 lame.hehe. pastu zur msg, suh tmn dia babdia ade makmal sampai ke malam. so aku kate lepas maghrib aku dtg ah menjengah. dia suh la aku bwk jutaria skali. (gediks gler ade keje makmal pn masih nak mein lagi). zur ni keje dia kat makmal tu sbagai bidan bab mase makmal dia keje dia hanya tunggu plankton (kopepod) untuk bertelur. benda tu dh la kecik kene tgk ngan mikroskop..seksa gak ah. tapi makmal dia hari sabtu jer. x de ah truk sgt. klu hari2 nak tunggu bendalah tu bertelur, mati ah..

tp pepehal pn, ijan ngan dayah pn ade kt makmal tu. so ktorg ajak ah diorg mein skali jutaria tu. mane syok mein 2 org jer. owh sebelum tu dayah (kak cik) ade cter psl jam di hilang..huhu sian dia. jam tu dh la arge rm 500++. mahal siut. mase tu dia g kolam air panas kt hulu langat. stg blik kolej, tgk jam tu dh takde. dia kater tercicir..hhu. mula2 tu dia agak emo gak ah, tapi nak wt camner, redha je la. brg dh hilang, bli bru ah jwbnyer.hehe

k berbalk pader permainan td, ijan x dpt nk juin sbab keje lab dia banyak lg. tapi yg heranyer yg zurairi ni dia ade lab and supervsor dia ade kt lab tu, dgn slamber je join ktorg mein..huhu brani mati sunggguh. so permainan pn dimulakan dan lontaran demi lontaran dibuat (ceh cam ulasa perlawanan bola sepak lak..

ntah ape malang gler nasib malam tu, zur asik gagal untuk membeli hartanah di sekitar kawasan papan kertas jutaria tu..haha,, slalunyer dia jer yg asik beli bebanyak sekali baling.haha. aku mase round pertama dpt mengkongker ketiga-tiga lapangan terbang kecuali klia. zur bli dlu plak. kak cik plak beli berderet kawasan lebuh raya sekali dgn penang bridge...huhu hebat gler. leh ganti sammy vellu ni.hheheh... pastu memasing pegang sorg satu stesen tv, kakcik dpt astro, zur dpt ntv7, and aku lak pgg tv3..mase hampir sume hartanah dh dbeli, ade satu je tinggal tp xde sorg pn nak. nak tau ape - tapak kfc.hahah..berkali-kali kene pun xde sape nak bli.

tp at the end, nasib kak cik la yang paling baik malam tu. semua tmpt yg dia beli sume mengene. terutama lebuh raya dia. dia buat hotel kt astro dia lagi. ha pastu semua luck ngan chance dia mesti state yang dia menang duit la, jual brg la, permit keluar penjara la. ntah ape2 lagi...huhu. mase game tamat dia ade 4 keping duit 5000 and berlambak2 duit 1000. hartanah dia ade dalam 15. semua tmpt memahal..hebat plak dia malam tu. slalu dia yg jadi mangsa kami mase mein. tp smalam siap boleh beli hartanah zurairi dgn harga ribu2 lak..

zur kalah teruk, suma hartanah dia tergadai, and lgsg xde duit. aku dpt memiliki keempat2 lpgn terbang..hahaha!!!!!!!!tapi duit skit gler..tp yg pentin mmg srunut gler smalam. dh lame tak mein permainan kanak2 macm ni.haha...




ni mase tgh mein.. gamba diambil oleh ijan.. ktorg mein kat foyer pusat pengajian sekitaran dan sumber alam, dktor2 yg lalu sume pandang semacam jer..haha lantak ler..



ni la dayah yg tertiba bernasib beik..huh. tak paham jap camner dia leh sgt terer and bernasib baik.huhu..ko igt dgn duit jutari ni dpt bayar hutang kolej ker..hahaha


ni aku bersama duit dn hartanah ku (hrtanah terbesar pn lapangan terbang jer.hehe aku ni bersederhana org nyer.haha


zur dia mbang kekalahan, bagaiakan hidup tersipu2 malu, tp nak kuar dr game x hengen.hehe




ni la jutaria yg ktorg mein..haha. rambu ramba kan??



1 comment:

Anonymous said...

Ada tak game dalam komputer?