Friday, August 27, 2010

Terawikh dan aku....

Salam Ramadhan pade korg sume....cam kejap jer bulan ni berlalu..huhuhu. x sampai 2 minggu dh nak raya dh..weeeeeeee..

skunk dh start dh dgr dentang dentum mercun..aiyoo, saiko ok.aku teringat dlu mase aku kecik2, mase nk dekat akhir bulan pose, asal lalu jer kat jln waktu malam2 mesti kene baling ngan mercun..isk2..pastu mercun yg dibaling tu ikut level umur, mase tadika dan sekoleh rendah, mercun pop pop..itu x takut sgt, cam bunyi kentut jer, but klu kene kaki perit gak ah..

masuk skolah menengah advance skit dh, baling mercun mancis lak (dia terbakar cam mancis)..k mercun ni paling x leh blah, letopan dia leh tahan gak ah kuat...sakit klu kene (kwn aku kene kat jari dia, sampai bengkak la tangan dua minggu)..tpi yg x leh blah ade bdk2 yg saje2 nk takutkan org, mula2 balg mancis bese jer, buat org terkejut, pastu bler org tu mula x heran, diorg baling yg betol..kuang hajaq tol..hahhahahhahahahhahah..bebudak la katekan..stakat ni blom ade yg mati lgi la..

lagi satu bler bulan pose, mesti la ade terawikh tiap2 malam...huhuhuuhu.dlu time aku kecik2 sampai skolah menengah, aku trawikh kat surau.amazingly, n bukan nk berlagak, aku ikut smpai abis yer sumer rakaat, xde skip or stop tgh jalan..owh baiknyer aku mase tu..muahahhaha.

trawikh dlu sronok sebb ramai kengkwn dtg n surau pon penuh ngan org. beik tua n muda..masuk matrik aku smbyg kt surau matrik plak. kt UKM, dh mula pandai ponteng2 terawikh..aiyoooooooo.. (not somthg that i proud off).but still masuk 1st n 2nd yr aku kt kolej zaba, rajin g suraunyer..mase 3rd yr, aku dh merayau jauh ke masjid UKM...

teringt dlu, ade satu hari tu, aku n zur (kosmate aku) semangt gler nk g terawikh ni, dtg awql bagai....satg lepas jer habis smyg isyak...zur kater kat aku dia x larat n ngantok..trus la balik bilik n hentam tdo sampai kol 2 pagi..bgn trus sahur jer..hahhaha..terawikh nyer entah ke mana kan...

haritu aku g smyg trawikh kat masjid kat rumah aku ni..jarang g smyang kat cni sebb masjid ni jauh skit ke pekan, slalu g surau jer, dekat jln kaki jer dh sampai. so mase sampai kat masjid utk terawikh aku tgk, jemaah laki dia sumenyer umur 45 dn keatas..adeh, mane g bdk2 muda???tertanyer2 gak. jemaah pon x ramai, dlm 3 saf, tu pon saf terakhir tak bape penuh..itu baru awal ramadhan, sok dh akhir2 aiyooo..camne la agaknyer..huuhuh x dapek den nk nolong eh..

pepe pon, ramadhan tahun ni trase sunuk skit, tak tau asl..tp rase cam heppi jer pose n x rase susah or penat pon..alhamdulillah..

p/s : sronok masih ramai kwn utk diajak g terawikh..hhahahaaha

2 comments:

tengku_fir21 said...

huhu..dulu masa dekat kolej imam buat 8 rakaat jer..pastu bila blk umah otomatik bt 8 jgk
hahahaa

Afir said...

hahahahhha..apekah dh terset dalam pale utk wat lapan jer..