Tuesday, August 10, 2010

aiyooo..aneeiiiiiiiii

(ok camtu ker nk eja pagglan utk org yg keje kt kedai mamak tu..anei???watever..bukan diorg bace pon blog aku..the end) - mukadimah sia2

K sok as we all know it, dah pose dh wei.....huhuhuhu..ramadan bakal menjelang, Alhamdulillah, bulan yang penuh dengan keberkatan dh tiba.. ha ape lagi, ni la time nyer korg nk topup pahala bebanyak, bukan senang nk dapat bonus 2 kali ganda dari biasa..stahun, sebulan jer peluang itu tiba...huhuhh


owh yer, cakap sal ramadan mesti cter sal pose, citer sal pose mesti cter sal lapa, citer sal lapa mesti cter sal makanan..OMG, mcm mane ni...makanan jd main event mase Ramadan bukan nyer amal..huhuhu...(renung2kan la yer..-adoi trase gak)

pepe pon, nk cter gak sal mknn skit ni..ari tu 2 org makhluk marin (ibam n mak ti - bukan nama sebenar), merangkap kwn2 aku yg dh kenal selama 5 tahun ni mengajak n mengofer kan diri la untuk mmbawa aku mkn CENDOL di tepi jalan di bangi..location rahsia..(ok idiot, bangi tu bukan location ker??pening)..

So plan nyer plan, pegi la lam kol 5, hendaknyer kami pergi la menaiki moto, aku neik ngan ibam, n mak ti neik skutter nyer yg diberi name joy (im not sure joy tu singkatan utk per..joycelin??joyah???borjoy???...i dont know)..by the way, mase neik moto tu, aku asik mkn rambut ibam jer, rambut dia dh la pjg..then ngerbang2, aku dok blakang dia..asal aku bukak mulut jer, rambut dia masuk mulut aku..so by the time sampai kedai en cendol, aku dh agak kenyang mkn rambut dia..adeh

tp bler sampai kat tmpt cendol tu tetap la aku pesan semangkuk, yg lein pesan cendol pulut, mak ti siap makan rojak bagai...uiiiii...nikmatnyer muka diorg melahap..hhahaha..lapa la katenyer..sedap betol aneeii kedai cendol ni wat cendol..

miss ibam..

"mak ti..mak ti..kawan ku,
mari kita ikut mak ti..
main2 selalu,
syoknya syokanya ada mak ti!!!"
(pesanan ikhlas dari iklan mat kool)


cendol pulut

rojak sedap mak ti
but mase tgh mkn tu,ad smthg pd kedai ni yg mnybabkan bulu roma aku meremang..tak tau ah nape..cam ade satu sore yg kater.."fir jgn telan cendol tu...firrrr jgn......" .but aku wat dono jer..dh mkn bagai kitorg balik la...


dkt nk habis dh aku telan cendol ni


dlm pjlnn balik tu bru aku terkenang satu peristiwa 4 bulan lepas..

aku penah pegi kt kedai tu ngan teha besar n zuraire (2 org makhluk marin merangkap kwn aku gak). mase tu aku mkn cendol, zur n teha b mkn cendol pulut...ok, time elok tgh suap2, teha b jumpa la harta karun yg paling berharga yg x boleh dijumpai manusia lain dimana2...3 helai bulu manusia, yang disyaki dtg dari aneeiii kedai tu (tp x tau la dari part mane..ngeri nk pikir), didalam pulut yg sedang dihirup..ok, maybe speaciality dia hari tu kot - cendol pulut perisa bulu aneiii..aiyoo..tp kitorg x mkn sgt bnde2 eksotik tu, tu yg trus bayar n blah jer n bersumpah x nk dtg lg...


by the time terigt peristiwa tu, perut aku dh loye gler dah!!!!rase cam nk kuar isi perut..bueeekkkk...


pengajaran : jagan diekanag perkara yang lepas (buleh???pengajaran macm ni kan?)

p/s : aku lom bg tau makhluk marin 2 ekor tu..sorry ibam n makti

2 comments:

Unknown said...

huhuhu...
sedap nyer tapi tk blh telan..hahaha

Afir said...

haah..aku pon x larat nk telan weii