Monday, January 19, 2009

sushi jusco

ha hari tu aku n kengkawan aku bercadang nk bli baju dinner utk sn marine (pulun sgt kan padahal dinner tu bulan 3..huhuhhu.xpe2 kitorg ni mmg mcm ni)..teha ah ajak g jusco kt taman equin (camtu la eja nyer kut)..senarai org yg pegi teha besar, teha kecik, eja, kak cik, ijan n aku. aku mmg first time dtg jusco ni..hukhuk..so cam rase jakun skit.hehe..aku driver

sampai sane as expected mmg byk gler sale..huhu rambang mate wei..klu la ade org nk bri aku 5 juta time tu, memg aku nk shoping berhabis2an..hehe..tapi xpe, hari tu tahap keimanan cam gigh n kuat plak..huhu...so jenjaln jer la tgk2 brh. masuk ah kedai2 butik. ade jer sale sampai tahap 70% bagai, tapi dh diskaun 70% pn cam tak mampu gak nk bli pakaiaan tu..haha..round2 jer la sekitar jusco tu, survey baju and idea ape nk pakai mase malam dinner, bab tema mlm tu, hitam merah..layan ja..dh final yr kan mestilah nk gempak bler dinner akhir ni..ahaks..

nk carik merah senang gak ah, bab tahun baru cina kan.. suar dalam merah pun ade (pun boleh..xkan nk pakai suar dalam ja g dinner)..hehe. tp nk carik baju yg betol stand out dr yg lein cam agak susah..huhu..jumpa pun cam x mampu nk bli...round2 xde sape pn yg bli pape.

aku end up bli sushi same ngan teha bsr. ni la kali pertama aku nak try sushi. teha kecik plak bli cheese cake n bahulu pandan bersama coklay chip. balik tu kitorg makan kt bbb, terserempak ngan keri n nasyrik..ape lgi teha pn ajar la cmner nk mkn sushi tu.

korunk tau tak ghase pe???ya Allah ghase sampah or bende2 yg cam tak masak lgsg..huhu..aku campur ah ngan wasabi bagai yg diorg kate pedas tu dgn harapan ianyer mmg sgt pedas utk hilamg rase hanyir, tau tak rase pe?? bnde alah tu ghase cam semut mati..ntah pape ntah mknn yg diorg mkn ni..uhuks..kicap manis dia lgsg x membantu. at last aku mntak kt akak bbb tu cili potong. aku siap gatah cili2 tu skali bab nk hilangkan rase hanyir sushi tu..huhu.,

that is the last time aku nk mkn sushi..tekak aku kembang kuncup cam bunga kembang seri pagi..merepek jer..huhu.gatal lg nk makan sushi..tp xpe try mknn org luar..mgkn tekak aku masih tak serasi ngan mknn ala2 negara bermusim kut. tekak aku utk slera hala timur ja...kes close.!!!!!





ni la sushi yg teha bsr ngan aku bli. pulun nk bli bebanyak. al maklumla jakun nk ghase setiap satu perisa sushi tu, ade belut la, telur salmon la, ikan la, sayur la..huhu.pastu amik bebanyak takut tak cukup..motip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pastu tak habiskan..membaziq sgt

teha besar blanjer sushi..yg lein2 kt blankg tu sekadar menangguk di air kumbahan. kono rezki terpijak la dpt makan sushi percuma.ahaks..memain jer. keri n nasyrik sgt ler sernok mentedarah sushi ni. eja ngan aku yg br first timer ni dh rase kembang2 tekak dh..hukhuk..

teha kecik and aku...ape2 sushi yg aku makn sume aku kongsi ngan dia..huhu tak larat nak makan sume sorg2 takut muntah nnti..


nampak jer muka kau tgh tersenyum mase makn..mase ni tgh posing bolehla..huhu..korunk tak tau betape terseksenyer jiwa n raga ku utk cuba menelan menatang tu..huhuhu.ngerinyer..klu aku kene wat pilihan utk hukuman samade kene sebat 100 kali or makan sushi 100 bji, dh tentu aku pilih makan sushi. gler korunk, kene sebat sakit duh..huhu

p/s : gamba ni sume di tangkap oleh kak cik n ijan. yp gmba diorg xde pleks..huhu..srunuk kuar jenjalan ngan kengkwn ku


2 comments:

oyen said...

SUSHI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nyam3!

Anonymous said...

geli sushi keh! huargh belut la ape isk3