hahha..hari tu terbaca blog nuar pasal telefon (actually psl dia msg kwn2 dia bahawasanya, kwn2nya itu mahu pergi maghribi...motif sgt kan..haha!!)...so teringat la aku ttg kes aku sendiri..(huhu..terkenang)
Klu bdasrkn blog nuar tu ade 5 jenis org yg bls msg.. :
1- bals dgn segeranya (ni mmg hp kt tgn 24 hour kut)
2- bls dgn lambatnya (slalunyer lewat dlm 4-7 jam yer, either hp rosak or mmg xsdr ade msg or mmg tabiat cam gtu)
3- bls, tapi msg yg di bals bisanyer terselit or totally pasal bnde lain, xde kene mengene ngan ape yg ditanye..(x menjawab soalan la ni)
4- bls tapi menggunakan hp kwn lain (n jenis yg slalu xde kredit tapi dgn gigih cuba gak nk bls msg org..huhu...bagus btol kwn camni, at least bls msg)
5- yg tak bls msg lgsg... sbb xde kredit or mmg saje2 suka suki x nak bals..huhu..apekah motif kamu??)
F.Y.I. aku ni mmg lah dilabel sbgai seorg yg sgt susah nk bls msg org lein (masuk lam kategori 4..sgt sengal kn perangai ku ini)..huhu.tak tau la knape..dulu la..tak tau la if skunk pun aku masih dilabel camtu gak. ampun yerk
mase first time aku guna hp, aku jenis yg mmg tak suka bls msg org lein..seriously. aku just suker kal trus (tu pn klu bnde tu btol2 important..). aku mase tu tak bape nk paham motif kwn aku suka tanyer soalan2 pendek cam "ape kabar", "wat pe tu", "bosan" hanya lam satu msg saje..ade satu jer baris ayat camtu..(x ke mmbazir kredit namenyer). so sentiasa la aku bls msg diorg lam bntuk karangan, pnjg berjela2 n sumenyer psl fakta. pastu mesti diorg tak bls balik n tetiber je ckp bz ade keje, nnti msg balik, ayat bese aku trima..huhu..and zaman tu kredit hp aku sgt la banyak..satu bulan ade la lam 50 hengget baki, jarang guna kate...
Masok matrik, aku masuk jd org lam kategori yg sentiasa xde kredit tp gigih nk bls msg kwn aku guna hp org lein...haha..roomate matrix aku la jd mangser...huh thanks roomate yerk..tp masalhnyer diorg pn 2 kali lima gak ngan aku, x berkredit gak..haha..mase ni la start ketagih msg org guna ayat2 pendek, "jum makan", "kat ne", "kat kafe" huhu..dh mls gler nk taip pepanjang..akibatnyer..kredit saye menjadi senak yerk...huh
dkt U..aku dh mmg mls gler nk bls msg org...asal org msg jer, kate la nk ajak makan, klu aku mls nk ikut, aku wat buduh jer ah ngan msg tu, n aku slalu silentkan phone (nk privacy kononyer), pastu cek2 ade la dlm 4-5 msg and 7-8 miscall (miskall besenyer drpd mak aku..nnti aku cter kes family aku ek..hehe).. diorg sume agak bengang gak ah ngan aku mase tu..hehe..sorry guys...so mase first year kt ukm kredit aku salalu berbaki sbyk rm 10 setiap bulan yerk...
msk tahun kedua n ketiga, akibt teguran yg tak sudah dr kengkwn ku, baik di u mhupun dr skolah lame, akhirnya aku gigihkan jugak nk mmbls msg2 diorg. anta msg2 cumel bagai kat semua org..huhu.. tp oleh kerana tabiat ini, menyebabkan aku skali lagi slalu kesempitan kredit..huhu..camne la nk berjimat, dh la kengkwn ramai..hukhuk....x bls kang kate sombong, dh bls kang kredit kering..so tiap2 pertengahan bulan aku akan kehabisan kredit....n kat hujung2 bulan tu aku akan tidak mmbls msg org...skali lagi aku jd kategori no. 5..huhu
skunk ni tgh cuba mmperbaiki keadaan, motif sgt kan...tu my frends, klu aku ade kredit tu aku bls la ek, klu takde tu, gheti2 la nk kal aku..huhuhu..hope pnerangan kt sini dpt menjelaskan kt korunk ttg nape aku slalu tak bals msg korunk or tak msg korunk....huhu..sekian
3 comments:
kesimpulannya, afir tergolong semua kelompok A-E lah yer...hikhikhik ;D
ye..quite la jgk.. malas nk msg org huuu
haha..nasib baik aku x ramai kawan.
hikhikhik
Post a Comment