Saturday, May 2, 2009

dugaan..

pagi tadi aku bapak aku kat pulau pinang kal kerumah kul 5 pagi, pelik gak sbnrnyer asal dia kal pepagi buta camni. xkan x penah tapi sbb xde event penting utk kal pepagi buta..huhu..dia ckp ngan mak aku for about 10 minit

ltk jer tipon mak aku suh siap mandi cpt.. rupe-rupenyer rumah pak lang aku kat rembau terbakar.Ya Allah, terkejut gak dgr. kitorg bersiap-siap, lam kul 7 bertolak g umah pak lang..

aku sampai sane tgk dh ramai org kat sane...rumah pak lang aku jenis rumah teres. aku tgk, mmg rentung habis la...dpn rumah tu, pak lang ade bina pondok. kat situ la famili dia berteduh..huhu. aku tgk mak lang dh x terlentang atas tilam, mcm nk pengsan. anak2 dia ade kt stu tgh nangis2. aduh sebaknyer hati tgk. aku trus carik pak lang. Jumpa jer pak lang, aku tgk air mata dia dah tertahan, aku trus salam n peluk dia. time tu jugak pak lang aku nangis. Aku peluk dia sambil suh dia sabar, ni semua dugaan.

dgr citer malam sebelumnyer takde elektrik..so mase tu anakaberanak pak lang aku balik umah tu, sbbkan panas, tidurla dkt kawasn ruang tamu..lilin plak ade yg dinyalakan..rase-rasenyer lilin tu la yang menyebabkan kebakaran, yg bermula dari tgh rumah. nasib baik family pak lang aku smpat terjaga n lari kuar. and nasib baik sume tido kat ruang tamu. tapi kater paklang mase nk lari kuar tu, gate berkunci, n tak dpt nk jumpa kunci nyer. nasib baik boleh cabut jer pintu pagar tu..ish2



bler org ramai dh dtg, yg peliknyer bomba x dpt dihubungi, slps stgh jam, baru bomba dtg..ape kes???padahal perjalanan dari umah pak lang aku ke balai bomba lam 5 minit jer??ape jadahnyer dtg2 lambat??huh??knape talian sentiasa enggage??!!pagi tu satu kawasan perumhaan tu marah ngan tndkn bomba..ish2...truk tul!!!dh la kecemasa. klu ade nyawa yang terlibat sape nk jawab..nasib baik semua org sempat kuar....!!!!tlg jlnkan amanah yg diberi dgn tanggungjawab yer!!!jgn buat main jer...huh..

pade pak lang n mak lang aku, ape yang aku boleh katekan, hanya mintak bersabar la..tu semua dugaan dari Allah. Allah beri dugaan tu tande nyer dia sayang pada umatnyer, suapay kita akan lebih mengingati DIA and hati kita lebih dekat dgn-Nya...kitorg ade kat sini untuk sentiasa mmbant pak lang and mak lang...sesuatu yang berlaku mesti ade hikmahnyer...saba jer la..

mak lang mmg betul2 terkejut. dia dh la ade sakit jantung and darah tinggi. harap2 dia cpt sembuh...amin

1 comment:

Anonymous said...

weh.takziah kat pak lang n mak lang ko. semoga diorang tabah.