Monday, May 2, 2011

bayi yang comei n cute

aik, smlam kawen rini dh dapt baby..fast n furious sungguh..ahhahaha

idok2 eh, bukan org yang branak, kucing aku yang bakal dapat anak....
cumelnyer meow2......






ni la kucing aku namenyer COMEL...ni la antara kucing aku yang survive waktu trajedi racun tikus 3 bulan lepas...

citer dia camni, dlu mase aku dpt comel ni, dia ade lagi 3 adik bradik, sumenyer jadi 4 ekor, COMEL, COMOT, HITAM n TOMPOK...

dari kecik alam sampai kebesar mak aku jaga, mak aku yang tak suka bela binatang tu sanggup plak bela 4 ekor budak nih, dh sayang macam anak sendri dah..sampai la COMEL, HITAM n COMOT bunting (TOMPOK x bunting bukan sebab dia mandul tapi sebab dia jantan)

bler sume dh bunting (COMEL ade 3 ekor anak, COMOT ade 3 ekor anak, HITAM ade seekor), rumah menjadi sesak, mak letak la diorg kat luar rumah dalam sangkar. tapi entah camner, ade jiran kitorang letak racun tikus n rasenyer kucing2 aku mkn tikus2 yang mati tu, so HITAM, COMOT, COMEL N TOMPOK sume jatuh sakit....

mmg sedih, diorg sakit, tapi x nak dok umah...2 hari kemudian, mak jumpa TOMPOK mati dalam longkang depan umah, HITAM mati mase mak tgh peluk dia, COMOT plg sedih, sebab dia pegi atas atap n mati kat siling jiran sebelah..mak nangis kenangkan mayat COMOT kat situ, jiran tu plak x kasik kitorg bukak atap tu utk kuarkan mayat dia....sedih..

nasib beik comel selamat..tu pun dia sakit teruk lepas tu, bulu habis gugur..n sekor anak COMOT selamat, anak kucing lein mati slpas ibu2 diorag mati..

COMEL lepas elok skit jadi miserable gler, bulu makin byk gugur, makin kurus..malam2 dia asik tunggu tepi tingkap tempat adik beradik dia dlu slalu kuar masuk..mase mkn dia tunggu jer kat tepi bekas mkan tu, sbb dlu diorg slalu mkn same2, dia kuar masuk bilik mengiauw2 mcm carik smthg, sbb adik bradik dia dlu slalu mein sorok2 dlm almari n bawah katil, dekat sebulan gak dia jadi camtu..sedih aku tgk..nk menitis air mata, yer la bayangakn tetiber jer ko hilang adik beradik ko sekaligus..

ank COMOT yang selamat tu kitorang namakan KONIT, sebab dia kecik...dia sihat n dah gemuk skunk, same cam comel..skunk ni comel ba dpt anak lgi..yea..





ni la KONIT, dh gemuk dh...besar n sewel, suka gigit tgn aku...ahhahahhaa, tpi manja nak mampos, sebijik mcm mak dia

video

dalam kenangan ank HITAM n HITAM...

No comments: