Sunday, March 13, 2011

Kebinatangan!!!

ok aku tak tau la translation dia betol ker tak

KEBINATANGAN = BEASTLY
(Korg nilai la sndri english aku camner..ahahahaha)


xde, nk g tau, aku dh tgk cter beastly lakonan Alex Pettyfer (yang penah berlakon cter Wild Child, Stormbreaker n I am number 4 (sume aku dh tgk n sume best..ahahaha)) n Vanessa Hudgens (High school musical) n Mary Kate olsen ...basically typical cter cinta remaja tp basicnyer dari cter beauty and the beast..mcm mane cinta itu x mengenal paras rupa bagai.






Jln cter mudah utk faham sbb klu sape yg penah tgk cter beauty n the beast, so korg akan paham konsepnyer. alex ni blakon sbgai sorg yg bongkak ngan upa paras dia. Moto hidup dia, beautiful person will suceed in life, n huduh people will not. So dtg la sorg minah ni(Mary kate) upe cam pompuan gothic..upe2nyer dia la witch lam cter nih, terkejut (pdahal dh leh agak dh). sbb alex ni bongkak sgt, so mary kate kene kan sumpahan kat dia so muka alex jd buruk. sumpah tu menyebabkan bdn alex penuh ngan tatu bntuk pokok dimana klu pokok kat tgn dia tu berbunga skali lgi, dan if alex x temui cinta sejati sebelum pokok tu berbunga balik semula, dia akan kekal huduh selamanya. So, sbb malu Alex ni pon menyorok kt umah, x nak kuar2.



Ni Mary Kate Olsen...Cube explain camner dia kater pompuan ni huduh..santek jer aku tgk..

Satru hari dia kuar, dia ternampk Vanessa nih. dia follow ler bdk ni, then dia dgn tak sengaja tertolong ayah vanessa yg cuba dibunuh oleh 'Ahlong' sbb ayah dia berhutang. So Ahlong tu ugut bunuh Vanessa, n Alex tawarkn tmpt perlindung kat Ayah dia utk Vanessa sorg (Aku wonder nape dia x ajak ayah vanessa tggl skali ngan dia..hmmm). So mase Vanesa dok umah tu, Alex try sedaya upaya nk impress kan dia bagai, n Alex find out, vanessa pernah ade crush kat dia..so on n so forth, mereka bercinta n break the curse..predictable...

well ni bukan cter berat sgt pon nk paham..but then, cter ni sweet la. the way Alex berusaha bersugguh2 untuk wooos si vanessa tu nmpak la kesungguhan dia..yer la nk dptkn cinta seseorg tu bukan mudah kan.scene n mood cter ni mmg sweet habis la..

but then lakonan neil patrick harrison sbgai cikgu private alex yg buta cam x kene jer..sbb walau dia buta, dia nmpk cam leh nmpak jer..ahhahah..plik tol, siap leh main dat bagai..amaze aku. Vaessa plak make up lm cter ni, kekdang nmpak cam org tua sgt..adeh..hilang selera..Mary Kate punyer watak cam x berkembang sgt, well sbb fokus cter ni pon on Alex jer lebih..

Overall cter ni light2 jah bagi aku..hehehhe. 3.5 star..

but then yg aku x paham nyer psl tatuu kat alex ni mase dia jdi huduh..ok ikut cter, tatoo n parut pd badn dia adlh bnde2 yg dia rase huduh pade org. Mase dia tgk muka Mary Kate, muka Mary ade tatoo pokok, n dia kater budk tu huduh..pastu dia suka pecahkan gelas. So jadinya tumbuh tatoo pokok n ade parut luka sbb cermin kat mukan dia...

but then out of nowhere tetiber ade tulusan jawi kat kening dia..APEKAH?? tak paham sat..someone explain skit..isk2..ape dia tulis aku x dpt tangkap sgt..so if sesape ade info, inform me ek..ehhehe




Cuber tgk kat kening dia




5 comments:

Abir Abhar said...

wah dah tulis review filem dah skrg niii

Afir said...

ahahha..mane filem yang aku tgk aku tulis ler..huhuhu

Unknown said...

ouwhh citer nie...

Afir said...

tengku : asal ngan cter ni tengku?

Anonymous said...

aku dpt premiere screening nuffnang cite ni tp x gi..huhu....bg kat org jer