Tuesday, June 23, 2009

drama sebabak mengerikan

Haritu aku tgh brmain ngan computer..adeh boring ptg2 xde wat pe…

Elok aku tgh lepak2 layan suara kris allen (a.i.8) yang lemak merdu, tetiber adik aku menjerit n lari lintang pukang ke ruang tamu dpn..aku pn neik heran, ape hal bdk ni. Kena sampuk ker or just suka suki nk buang tebiat sewel…

Satgi dia tunjuk ah dkt tpon umah tu…ghope2nyer ade lipas sdg meghayap…adeh, dh la wayar tpon tu dkt ngan laptop aku..





aku tak tau camne lipas leh jadi bende yg comel..hmmm.....mengerikan


Aku terkedu, terpana n terkesima,tak tau ape nk wat. Aku merenung lipas tu lame, dan aku merasakn lipas tu kembali merenung kedalam anak mata aku seolah2 memberi amaran keras supaya lari lintang pukang atau dia akan menyerang balas.terlihat di mata lipas tu, kekejaman n kejahatan yag tiada tolok badingnya. Nafsu amarah lipas tu seperti membuak2 n tidak terkawal..si lipa mula mengatur langkah..

Sejenak melihat lipas tu bergerak, otak serebrum aku trus menghantar signal renjatan pade bhgn kaki n mulut aku, tidak semena2 aku melompat lari dr tmpt duduka kau n trus masuk lam blik mak aku…bersembunyi disbalik tirai. Memerhatikan grak lipas tu..bdn aku menggigil (im shivering), peluh mula membasahi dahi dan belakang bdn aku..aku x dpt nk menjangka ape yg lipas tu akan wat..

“Abag cpt lakukan sesuatu, kita tak boleh nk biarkan lipas tu begitu sahaja, kita tak boleh tunduk pade kuasa kejahatan, kita mesti berjuang!!!!” fathin berkata2 dgn cemasnya..
Aku mengangguk dan memberi isyarat pade fathin supaya diam..dgn berhati2 aku merangkak ke dapur dan menggenggampenyapu lidi di tangan kanan dgn kemas..

“aku xkan biarkan ko berkuasa lagi lipas..xkan..hari ni ajal akan menemui kau..aku xkan tunduk lagi….” Jerit ku dalam hati…

Perlahan-lahan aku mendekati lipas tu..steady2..aku menghayunpenyapu tu trus pade lipas tu…PAK!!!1..kemudian semuanya sunyi sepi…

Dalam sesaat tu di hujung anak mata ku, aku melihat lipas tu bergerak..dia terlepas daripada pukulan penyapu tu…

“Wei dia hidup lagi!!!” fathin jerit
“G amik sipar jamban, leh pijak dia”
“Nah amik sipar ni” fathin campak trus camak dipar tu
“Bongok ko campak katlipas tu nape..xkanye kene pun..Amik spray cpt’
‘ko gg ah amik aku xnak’
’Doh ko lari nape tolong ah aku’
’X nak takut’
”Ape yng korng bising tu!!!!!!!!!!!!1” mak aku tanyer
”ade lipas la mak”..

Bodoh x aku??






ni antara alat untuk membunuh lipas..silalah try keberkesananya..

3 comments:

tengku_fir21 said...

hmm..sian selipar tue...

honeypingu said...

hahahha. keji2. apekah dah bergabung tenaga pong xmampu mati lipas tuh. cis

Afir said...

haah tengku, sian selipar tu kene ca,pak2..huhu

lipas mmg liat nk mati..adeh..penat tau haritu..