Wednesday, March 18, 2009

Perjalanan menuju kematang

hahah..xkan kematangan yerk. entri ni xde kaitan ngan perjalann aku menjadi lebih matang ke ape..just nk cter sal lawatan aku ke matang perak..hehe

kos aku wat lawatan ke kawasan paya bakau di perak, dekat matang..srunuk, kat sane kitorg blaja cara pengurusan hutan simpan kat tepi pantai..dpt lihat keindahan paya bakau yg sgt amazing termasuk ngan makhluk2 ciptaan tuhan yg ade kat sane. dr spesis burung sampai ah ikan..menarik n interesting.

kitorg bertolak dr UKM kul 11 mlam, sampai sane kul 8 pg. tdo lam bas jer..heheh..untuk aku lawatan ni sgt bermakna bab ini adlh lwtn terakhir batch aku utk melahar bersama-sama, pas ni dh nak grad. xde lg lawatan bersama-sama dh...huhu...teringat mase first year, kitorg g jenjln ke pulau perhentian utk mega fieldwork, 2nd year ke pulau tinggi and pulau kapas, n lastly 3r yr kitorg ke pulau tioman n matang. wah sdih. tak sangka 3 tahun dh berlalu cam sekejap jer..

good lark my frend in ur future undertaking..sob2 (life must go on)..

ni gamba2 sesengal bbdk marin mase g matang:



gamba bersama kali terakhir bdk2 lelaki sains laut..huhu sdieh..ni mase nk bertolak



mase berhenti kat perhentian utk makan pg..hahah.apekah aku buat. mengantok kah kamu??
ade dua ekor makhluk halus kat balakng aku (halus ka, cam tbal jer)

muka ngantok..motif aku lum ready lagi untuk ditankap gamba. hampehnyer faris..huhuhu

sampai2 kitorg kene dgr ceramah pasal bakau...pak cik renjer bagi ceramah.layan walau mate ku hanya mampu dibuka sebesar bijik kuaci (bukan B.K. yer kak cik)

lepas dgr ceramah kitorg dibwk oleh abg renjer plak melawat hutan bakau sambil menikmati keindhaan bakau kat sini. best dapat tgk up close and personal camner diorg menguruskan hutan paya bakau, satu utk kepentingan persekitaran and satu lagi utk kepentingan ekonomi... aku berazam utk menjaga alam sekitar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4 a greener world..peace

group yg pulun nk ikut abg renjer zaki (kak cik btol x name dia ek??) mase pegi kilang pembuatan arang..hehehe...sume lam group ni cam 3 suku sbnrnyer..hahah.smoga berjaya la kamu menulis laporan yerk, sume lam kumpln ni lebih main dr dgr penerangan, ..haha..

indahnyer kehijauan


p/s : balik dr sini banyak g ler assigment nk kene wat..huahuahua

1 comment:

Anonymous said...

i love matang fieldtrip. oke put aside yg kite xdpt mkn mee udang itu. hanjjjjj sgt