Sunday, March 22, 2009

lepak kat pekan lama..

"masih g tgh selidik gamba2 lame"

hahha. aku teringat momment ni mase first time aku g pekan lame (old town yer lam bahase inggerisnyer). mase tu keri g tau, mkn kat oldtown best, so pe lg, si zur saiko ah nk mkn kat oldtown. so the next malamnyer, aku, zubir n zur nk g kuar mkn (keri x ikut ntah sbb pe ntah..tak igt). pastu hujan renyai2, nk mkn kat bbb, meja kt tmpt tu byk outdoor n mesti basahnyer (pastu time malm2 kul 8.30 mesti penuh org..lupakanjer utk carik tmpt duduk yer klu g sane), so g ah carik tmpt mkn berbumbung skit...

mari2 makan di old town...huhuhu dpt garam n kicap free...


Duit aku mase tu tgh sgt kering yer...kering sgt2!!!!!!ade dlm purse duit singgit2 dlm 3 keping n sekeping 5 ringgit..ngan duit syiling...tgh rayau2 carik kedai, zur ajak g pekan lame tu. aku plak yg tak sedar diri bahawasanya dh pokai pegi la melulu mencarik parking kat oldtown tu. duduk, n bace menu.


ini lah makhluk yg mencdgkan n saiko sgt nk lepak kat oldtown...zur, mengapakaha ko nk mkn kat oldtown mal tu..tidakss.!!!!!

zubir yg support jer nk makn kat memane....owh zubir, kalaula ko cdgkan tmpt lein mlm tu, mesti aku dh kenyang..n tak perlu mkn roti bersama coffe pahit..hukhuk



aku merayau tgk menu tu dgn niat yg berkobar2 nk makan bende mahal2...nk mkn byk2 bab lapa gler. pastu mase duduk tu aku trase la dompet aku kt poket blakag, kuarkan la dompet ltk atas meja. browse2 mknn tu, aku ngan x semene2 terbukak la dompet aku, satg tgk duit. ayooooo!!!!aku miskin....!!!!!!!!!!!!!!motip dh miskin tp nk mkn gak kt tmpat mahal2...

ape lg trus aku browse mknn paling murah yg boleh aku bli (tak tau nape segan nk meminjam duit bob n zur mase tu...duh, slalunyer mein pakai jer duit diorg). trus tak jadi nk beli nasik lemak. pegi sectin roti2, jumpa roti tuna, nampak lam gamba cam besar. cantek kenyang gak klu mkn ni. pastu amik air, tgk aras paling atas lam menu (bese yg plg atas plg murah kn). white coffe plg murah. ade hot or cold (lagu katty pery kah??). hotnyer murah, so amik yg hot...

sume dh pilih mknn. bob n zur mkn nasik lemak. diorg cam terkesima gak bler aku hanye makan rotii jer..aku kate saje nk try...(cover sgt). aku pggl waiters tu dgn bahasa inggeris dgn confident n muka belagak mcm aku byk duit (walaupun waiters tu adelah melayu). igt dia akan amik oder cam kedai bese. playan tu dtg ngan muka menyampah, amek pensel n ketas atas meje kitorg, n ckp "tulis oder kat sini then br panggil sayer ye", n berlalu meninggalkan kami yg tersimpuh2 mnahan malu. ghopenyer kene tulis sendiri atas kertas oder kt atas meja tu. mane la aku tau, dh la bdk dua ekor ni pn same br first time dtg cni...motif!!!!!!!!!!!!!!hukhuk

dh oder sume, n makann sampai, aku tgk roti aku bese jer, bg aku xde pe istemewa sgt roti tuna dia (name jer grand..n lam gamba nampak besar. padahal aku wat lg best. ishk2). k part plg best, aku ni xkanla pemint coffee..satg minum white coffe dia yg panas tu (by the way aku x minat minuman panas), berpusing kepala aku....!!!Owh camni ker rase kopi????motif org ramai sgt suka..huhu...xpe oleh kerana murah aku telanka jugak....alhamdullilah habis gak kopi ku...sampai balik masih melekat rase kopi tu kat anak tekak n kerongkong.


owh kopi nape kah kamu sgt pahit..........

roti ku yang indah rupa dari yg sebenarnyer..huhu..makn jer la


mlm tu aku rase mknn aku jer yg tak best n aku kurang enjoy skit mkn, bob n zurnyer mknn diorg kater best la.ermmm....xpe2 maybe next time, bler aku ade duit yer... Pengajaran, tlg keluarkan duit sebelum nk g mkn kat oldtown yer....


p/s : selps balik aku rase cam sgt bodoh, xkankah klu aku mntak air kosong, lebih murah drpd white coffe yg aku oder td???..owh shoot membazir sgt. motif!!!!!!!!!!!

1 comment:

oyen said...

there's always a first time for everything...

even for pokai person.

XD