Monday, January 19, 2009

jalan2 pantai timur part 2

ha sambungan...

so bertolak la dr kelantan kul 1, perjalanan gaka mengantok bab dh kul 1 kan. tetengahari ni, setan gemuk mmg bertwnggek kt mata masing2, sume nak lelap jer..huhu. dh dkt tghari mmg lapa la, tp aku, fatin n mak tak bape lapa sgt, cam kenyang lg. abah la sibuk nk carik kedai makan. bler tanyer lapa x?, dia kate tak lapa..alasan nk carik kedai makan, ble sampai watu makan kene la makan walaupun x lapa..huh?layan jer la dia pemandu. kitorg mkn kt gerai kecik ni, dgn harapan menggunung utk mkn nasik..masuk2 jer berkecai harapan tu pabila ku melihat bahwa makcik gerai ini hanye menjual satay saje..hukhuk...bole plak jual satay tetengahari buta ni..makcik2..bapak aku dh lapa sgt kut, dia mein oder je satay, satg dia makan nasi himpit jer,,huhu lapa nasik la tu.tp tak nak ngaku..hahaha.abah2...ktorg plak tepakse ngan pulun peghabiskan satay tu..huhu..dh la kuah dia manis. aku mntak la sambal. dpt sambal aku campur la dgn banyaknyer, satg sambal dia masam dh..huhu..nk muntah.

perjalanan diteruskan...ktorg sampai kt tengganu kul 3.30. kali ni btol2 letih nk mampos..mase tu kebetulan tengganu tgh pilihanraya, hotel penuh kene book..hampeh betol.pusingnyer pusing, akhirnya mak aku berjaya gak mengesan sebuah hotel cikai berhadapan istana maziah dkt ngan pasar payang. adik aku dh tak mls nak ckp pe psl hotel mahal bab dh terlampau letih.sampai jer, trus baring n tdo. kul 6 kuar jenjaln kt tepi pntai n g pasar payang jap tengok2 brg..hehehe.tgk2 jer. dh nk tutop dh banyak kedai bb dh kul 6 kan..malam tu aku, abah n fatin g layan roti canai..srunuknyer, ngan udara laut plak yang sempoi2 peribahasa..srunuk. kt terengganu x sempt nk g memane sgt bab jln agak sesak (maybe bab plihanraya kut). pgi soknyer cam bese shoping pintar pintas di pasar payang pleks.ha borong ler. bapak aku cam dh takut nk jln ngan kitorg bab shoping cam org gler. bli jer ape yg nampak.hahaha..bertolak kuar dr kuala terengganu kul 12

perjalnn seterusnya lalu pahang. aku suh ikut jlan highway tu bab cpt skit, x yah nk lalu kuantan, aku dh tak thn nk blik cpt dh..mase tu gak la ase plak org ngengade beri cdgn nak tgk bandar kuantan..huhu..motif!!!!!!!!!!!!!!!!xletih ker abah oi...hukhuk.layan. g la ikut jalan lame n singgah jap kat teluk cempedak (adik aku cbuk nk tgk laut, x puas agaknyer kt kelantan n tengganu..lainkah air laut diorg ngan yng ade kt terluk cempedak ni..dia nk bandingkan kepekatan oksigen terlarut kut dlam air)...layan jer la fatin..huhu..kitorg lalu kuantan. mak ngan abah citer sal diorgnyer kesah mase kuantan masih lum maju. aku mmg sronok dgr cter lame2 diorg. aku x penah busan dgr..srunuk dgr citer mak bapak aku pasal kisah2 lame diorg. semasa dunia di malaysia agak bersih dr gejala sosial yang menyesatkan (gtu!!!!!)..

perjlanan balik kut jln yg same mase pegi..akhirnya sampai kt umah kul 8.30 malam...mmg meletihkan tp srunuk dpt spend time with my family..mmmg best sgt..layan sih shoping ngan mak aku n adik aku. abah jer la cam bese wat muka boring dia, tapi dia la bank kitorg.klu xde dia, xde maknenyer nk bli pape brg pun..uhuks..


samapai samapai kt tengganu bendera2 ni la yg menyambut ktorg..wei prang poster wei..uhuks..mein kepung diorg ni..siap polis plak berkwal 24/7,, (cam perang plak.ahaha)


aku ngan adik aku lam hotel kami. dh tak larat dh mase ni, dh la tv xde siaran pape, tv rusak, air panas utk mandi xde, heater xde, air panas nk minum kene amik kt tingkat 1..pulaks..nyamuk pn ade. tp yg bestnyer dpt percuma spray nyamuk..haha ntah pape ntah hotel ni. at the end, sbb xde tv, kitorg bork la 4 branak..huhu.ade hikmahnyer rupenyer

ha ni la istana tu..besar n lawa..tp aku tak suka klu umah aku besar2. susah ler nk menjaga. mesti penat pmlik istana ni nk kemas rumah dia sensorg kan2..


ni kt kwsn kraftangan n cenderamata. tp mase tu dh nak tutop bab dh ptg.huhu..lawa la tmpt ni bab penuh ukiran and view dr sini sgt best

jenjalan kt dataran kat pantai tengganu..tu fatin, mmg dia sorg jer yg pulun nk tgk air laut..huuh aku yg sains laut ni pun x pulun camtu skali

fatin teringin nak naik bot katenyer..nanti ah klu seng2 aku bwk ko neik kapal tongkang, g indonesia..kita jd pndtg haram kt sane nak??hahaaaa

klu korunk nk tau tu la restorn ktorg mkn malam..bapak mencekik drh restorn tu, dh la lauk x best, makan lam pinggan polisterin, ala berkelah gtu, air lam cawan polisterin kecik tu and dicharge 2 utk segelas air..motif???!!!!!!!!!tapi oleh kern terlampau letih n lapa, layan jer la

area2 ctu ah pasar payang..best2 shoping..hehe

ni mase kt teluk cempedak...layan gak dianyer angin lagi huhu.srunuk2. dpn tu fatin, mak n abah..diorg lepak2 tepi pntai

huhu pantai dia cam lawa gak ah. mase tu nk dkt ptg plak, so cam view dia lawa gak ah..huhu, ramai plak org berkapel dtg kt cni. fatin tak dpt nk truskan perjalannayer menyusuri pantai teluk cempedak bab dia pakai kain and angin mase tu dh tak sempoi sgt, cam angin marah jer..hehe, so kain dia cam berkibar2 like bendera, kut terngkat kang nyayer jer..so kami decide utk pulang jer..huhu


p/s : pepun aku srunuk dpt pulang kt umah. walau camne baik pun tmpt org lein, umah aku jer la tmpt plg best bg aku, with my family...hehee. peace everybody..

No comments: