Sunday, February 15, 2009

ceriter psl kosmate aku part 1

aku bace blog bulbul td..datg tgk dia citer sal kenangan n memori..huhu sedih plak bler terkeknang aku pn akan meninggalkan kwn2 aku lam mase 3 bulan lgi.mesti sedih..hukhuk.tp tak pe ah, life must go on and kenangan aku bersama diorg akan sentiasa aku igt sampai bebiler..huhuh...sedih2

so sesi ni nk dedicate pade beberapa kawan klasmate (klasmate dlu yer, nnti aku wat utk keponza plak ek, save the best for last..huhu) yg mmemang slalu aku lepak bersama....so on this first entry aku dedicate utk kwn aku yg agak sengal, sewel and sweet (3s) teha besar n kete satria enjin turbo bumper silver dia..huhuhu...




Asal usul kedatangan teha besar di sains laut ukm:
stelah bersusah payah berguru dgn guru2 dr gopeng, Teha telah merantau nun jauh dr perlis sana (dkt ngan sempadan siam, so kewarganegaraan dia diragui...kami sekelas masih mrasakn dia adlh pdtg haram dr siam) meredah sawah bendang, lebuh raya utara selatan dan tol2 plus yg banyak utk sampai di ukm, demi menntt ilmu laut pula (gigihkan dia). tetpi algkah kecewanya teha pabila sesampainya dia dan stlah mndpt kbnrn utk bljr ilmu laut, didpti tdpt lg sorg pljr, teha juga namanya. hendaknya teha berdua ini berbeza hanya dr nama abahnya serta saiznya. oleh krn teha siam ini lebih besar dr teha dr bangi, jd kami memanggilnya teha besar....al-kisah.

asal usul kedatangan satria merah enjin turbo bumper silver:
stlah hampir 6 purnama teha besar menuntut ilmu laut di ukm, selama itu, dia terpaksa tggal nun di kwsn pembuatan keris yg diglr keris mas. hndk djadikn cerita keris mas ini sgt lah jauh tmptnyer dr tmpt teha menuntut ilmunya. walau pedati dsediakan, pedati2 ini x dpt mmnuhi kehendak teha yg selalu lmbt bgn utk mengjar pedati2 td... makanya bapak teha tlah menghantar kan padanya sebuah pedati yg dgelar satria merah... walau nmpak buruk dr luar, ttp satria merah ini berbumper silver...mmikat hati mereka yg mmndg. skali pndg trus jatuh hati.



satri ini juga xkan calang2 pedati, pabila merentas highway or lowway, meter kelajuanya sering kali trlajak lebih dr 100km/j krane ianya berenjinkan turbo (oleh itu slalulah terjadi kes cucuk mencucuk antara satria merah ini dan knderaan lain dijalan raya).

owh terlupa plak nk g tau, satria merah ni brmata satu jer, bb satu lg matanya cedera mase tgh cucuk kete lain (lampu dpn menyala sebelah jer)



hahaha..itulah sedikit sebanyak sejarah teha bsr dn ketenyer satri merah bermata satu, enjin turbo bumper silver. teha ni sengal skt orgnyer. suka jawap soalan org lain berbelit2..haha..susah gler nk bg jwpn str8 to the point..pastu dia ni cam dlanda 1001 mslh..rahang senget la, rambut keras la, gemuk la ape la...huhu...pepepun teha, just nak g tau, ko dh cukup comel dh n lawa dh..huhu (motif aku puji dia tetiber..).. thanks teha bab ko la yg mengajr aku camner nk melaha tetengah malam di putrajaya..hhahaa. camner bestnyer shoping..n thanks pade kete mu, sbb kete tu byk bejasa, xkan pd aku jer, pd semua klasmate kiter. nk g memane, kete ko la yg jd mangsa..huhu thanks teha...for being my frend...friendship forever k..








p/s: mingu dpan - pompuan pendek and lelaki galah
- artis prasan popular (gedik terlebih)
nntikan kemunculan mereka..haha

4 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

teha besar namenyer?? hakhakhak...

persahabatan sesuatu yg indah! :D

Afir said...

haha..yup.one of my best frend

dr itu! said...

hmm...teha besar!

leh jumpa aku~~ kita start sue makhluk @!%$ neh!!

LuRveMe said...

haha..ye..tp td ade staria bumper itam..saingn aku..haha